ویستاباد

متن مرتبط با «استعمار» در سایت ویستاباد نوشته شده است

استعمار و مراحل آن

  • نیلوبلاگ

    استعمار سه مرحله کلی دارداستعمار قدیم(کهنه) یا همان Old Colonialism که با هدف کسب منافع بود ابزارش نیروی نظامی بود و زمانش از قدیم الایام تا حدود پایان جنگ دوم جهانی. در این نوع استعمار استعمارگر با تصرف نظامی و گاه بی احترامی به هویت ملی منابع و منافع مستعمره را غارت می کرد و شکل زندگی مستعمره و رفاه آن برای استعمارکر مطرح نبود.استعمار نو یا همان New Colonialism که با هدف کسب منافع و دنبال همان استعمار قدیم بود اما در ابزار و نگاه خودش تجدید نظر کرد. برابر نظریه گیدنز با جهانی شدن و سرعت گرفتن ...

    ادامه مطلب